Just när man trodde man började förstå sig själv…

Vad livet är konstigt! Jag har märkt att jag, helt omedvetet, garderar mig mot andra. T.ex. när jag sitter bredvid någon lämnar jag lite extra utrymme, vänder mig lite bort, ställer kanske en bok eller någonting emellan. Som om jag försökte skydda mig mot något… men vad? Alla mina freudanska försök att analysera barndomen är förgäves.

Jag får väl bara konstatera att det är ytterligare någonting som jag inte förstår hos mig själv:/

~ av christa89 på januari 28, 2008 - 20:16.

Kommentera

 
