Att läsa och skriva

Jag har alltid älskat att läsa; redan förrän jag kunde läsa själv älskade jag när någon läste för mig (den enda gången jag satt stilla, berättade mamma och pappa). Men att skriva har alltid varit en helt annan sak: att få mig att göra skrivuppgifter i skolan var inte lätt. Lärare brukar ge en färdig rubrik, men jag ville inte skriva om det de ville. När man fick skriva vad som helst gick det bättre.

Jag skriver frivilligt kanske tre gånger om året. De sista månaderna har jag skrivit mycket mera än så, delvis för att läsa till studentexamen och delvis för att min vän skriver. Jag har nog en känsla av att den här fasen, som de flesta, inte varar över ett halvt år.

Men jag kommer aldrig att sluta sluka böcker.

~ av christa89 på mars 16, 2008 - 21:17.

Kommentera

 
