Jag. Är. Blöt.

Vi åkte till stranden. Annika och Laura cyklade och jag åkte rullskridskor. Idealiskt! tyckte vi. Solen sken på väg dit och vi såg fram emot att få svalka av i vattnet. Det är 8 km dit, och den sista kilometern är grus – fick skjuts bak på Lauras cykel.

Men: så fort vi kommer fram så försvinner solen. Molnen var brokiga så vi tänkte att solen kunde dyka upp igen om vi bara hade lite tålamod.

Icke. Efter en av att frysa på stranden (for absolut inte in i vattnet!) så tittade vi upp och märkte att molnen såg alldeles aggressiva ut. Bytte om – mina strumpor och knäskydd var fortfarande genomsvettiga! – och åkte iväg illa kvickt, jag bak på Lauras cykel igen. (Man ska inte åka bak på cykel på en backig grusväg utan något mjukt att sitta på. Lär er av mina misstag.)

Vi kom till slutet av gruset, och just när jag skulle sätta på rullskridskorna kom det några droppar. Övervägde att skippa rullskridskorna helt och bara åka cykel, men mina (nu randiga) innerlår protesterade, så jag valde att se hur långt jag kom innan vägen blev för blöt för att kunna åka. Hade nämligen åkt i regnet förr, och framhjulen snurrade knappt efteråt, fast det blev avsevärt bättre efter att ha smort dem.

Efter 500 meter så började det ösregna! Det bara flöt av vatten på vägen. Orkade inte byta om, så hoppade på cykeln med rullskridskor och allt och försökte hålla dem upp från vägen. Cyklarna vi använde är säkert 20 år gamla. Oj vad vi vinglade! Vi tyckte det hela var så roligt att vi låg dubbla av skratt, vilket inte gjorde oss stabilare…

Så kom vi hem, och in i duschen. (Övervägde att lämna kläderna på. De skulle inte ha kunnat bli blötare.) Duschen var varm, ja, men inte tillräckligt, och jag stod där och frös:/ Choklad, en varm säng, och en ännu varmare dator i famnen kändes nog verkligen skönt.

Kan det bli bättre?😀 En härlig dag!

~ av christa89 på juni 30, 2008 - 17:47.

Kommentera

 
