Helsingfors igen…

Idag var den bästa dagen någonsin! Men det har jag väl sagt så många gånger att det inte är värst trovärdigt längre.

Jag var trött efter jobbet och hade en blandning av smör, banan och snor på min skjorta, men hann varken vila eller byta innan jag stack till Helsingfors. Väl framme så misslyckades jag med mina ärenden, ett efter ett. Jag gick tills jag var helt slut, och alltid lyckades jag fara åt fel håll en stund innan jag fattade var jag var på kartan.

Men då, då! Jag går in i Akademiskan – den bästa bokhandeln i hela Finland, inte för att det är en så stor bragd – och de har ”Böckernas natt”! Det var trångt, som var hemskt, men det fanns en massa program, reor och annat smått och gott. Jag fick boken jag länge längtat efter (Gregorius av Bengt Ohlsson) och det blev prisavdrag på det redan förmånliga priset, jag fick tre ärenden uträttade, jag blev glad.🙂

Nu ska jag vara sträng med mig själv: Du får absolut inte börja läsa boken tills du har skrivit om din senaste bok samt fått alla tackkorten färdiga, Ta! Inte ens första meningen. Eller första ordet. Eller första bokstaven. Inget.

Och nej, jag har inte ännu heller fått mina tackkort färdiga. Visst är det förfärligt? Men nu, nu ska jag skärpa mig. Lite.

~ av christa89 på augusti 22, 2008 - 22:14.

Kommentera

 
