Jag är en människa igen!

Äntligen kom mitt danska personnummer! En stor lättnad.

När jag var till banken fick jag veta att mitt finska bankkort fungerar på väldigt få ställen, det enda stället jag kunde ta ut pengar på utan att betala en avgift var en enda automat i en stad som ligger 20 minuter från oss, och att jag inte kunde skaffa ett nytt utan att ha ett danskt personnummer.

Förståeligt, för det är nog viktigt att rätt person har tillgång till sina pengar. Men, att behöva personnummer för att kunna ladda pengar på mobilen? Helt sjukt. Diskriminering. De vill att invandrarna är pank och inte kan ringa efter hjälp. Muahahaa! DÖÖÖÖ!!!

Efter att ha fått en viss kod är jag nu uppgraderad till människostatus igen. Tänk, snart får jag tillstånd att ringa igen! Vilket lyx! :O

~ av christa89 på september 17, 2008 - 13:22.

Kommentera

 
