Roliga ekvationer och härliga abstrakta teorier

Jag läste på HBL att studentskrivningarna är i full gång. Snyft! Jag saknar skolan. Min hjärna har abstinensbesvär när den inte behöver göra nåt.

Men som tröst och lite hjärngymnastik kan jag göra studentexamensuppgifterna!😀 Åtminstone matematik och några frågor från livsåskådningsprovet vill jag prova på. Klarar jag månne matematiken utan min kära miniräknare och MAOLs tabeller? Kanske inte, men vill prova i alla fall.

Jag känner mig nördig😦

PS: För mina liksinnade så kan ni hitta proven här. Eftersom HBL är ju en tidning kan det hända att länken blir ogiltig efter 30 dagar eller nåt. Det lönar sig alltså att ladda ner proven i tid, så kan man göra om, och om, och om, och… 8-]

~ av christa89 på september 23, 2008 - 20:00.

2 svar to “Roliga ekvationer och härliga abstrakta teorier”

  1. Jag tror att Jane har några finska böker du kanske får låna om du vill ha jätte roligt nångång.

  2. Ett språk åt gången, tack😛

Kommentera

 
