Hon hette Agnes – Elisabeth Lindfors

Man måste vara ärlig. Jag gillade den inte. Förlåt. Slå mig inte!

Jag skulle vilja gilla den här eftersom jag fick den av en från bookcrossing men lyckades inte skrapa ihop entusiasm för den.

Jag tror det är stilen som jag stör mig på. Föreställ dig att du ser världen som grått. Föreställ att du inte har några känslor alls. Föreställ att inget händer i ditt liv. Föreställ att du skriver en realistisk berättelse om ditt liv från din synvinkel.

Mmm. Trovärdigt kanske, och visst borde man tycka synd om Agnes när hon har det så svårt, men boken påminde mig om råpotatis. Samma känsla av att den inte har mycket smak, men smaken som finns är inte särskilt god.

Rekommenderas för alla som gillar råpotatis!

~ av christa89 på oktober 23, 2008 - 0:01.

Kommentera

 
