Jag ljuger! :P

Jag steg på bussen i Fredrikshamn för att köpa en biljett till Grinsted. Chaffören sneglade på mig: ”Och hur gammal är du?” Jag är förbi att bli upprörd/generad när andra tror jag är mycket yngre än jag är. ”19”, svarade jag sanningsenligt. (Behöver du ID? frestades jag att tillägga.) ”Då måste du betala full pris”, förklarade busschaffören som om han trodde det skulle få mig att ångra mig och erkänna att jag var 15.

Visst! Jag ljuger till busschaffören om att jag är äldre än jag är, även om det betyder att jag måste betala fullpris, för att det är så viktigt för mig att busschaffören tror att jag är ”stor och förståndig”. Hemskt troligt. Om man är ännu i ett sånt stadium brukar man kanske inte resa långa vägar själv med en reseryggsäck så tung att man nästan vältar bakåt…

~ av christa89 på januari 7, 2009 - 14:09.

Kommentera

 
