Jag blev återupplivad, till gott eller ont.

Duschar kan fungera som första hjälp ibland. Bättre, i min erfarenhet.

För egentligen skulle jag lägga mig, jag släckte datorn, gick i duschen – och så började jag tänka. *Varningsklocka!* Då fick jag för första gången på allt för länge lust att skriva här. Och här sitter jag.

Det känns som länge sedan jag skrev på svenska. Delvis är det för att jag vet att vissa som bara kan engelska läser min blogg, och det är synd om dem om de bara kan läsa det halva. Eller så har de nu tur, hur man nu tar det. Det är ju det problemet att en del människor inte KAN svenska! Tänk! Det borde de kunna. Latmaskar.

Om jag börjar vara politiskt korrekt och ta hänsyn till alla (ni kan redan märka hur hänsynsfull jag är) så skulle jag bara skriva på engelska. För att de flesta möjliga kan läsa ens sida borde man skriva på engelska – det betyder att världen skulle snart vara förengelskad! Som om den inte redan är det. Det är bara det att jag inte gillar engelska. Go away. Svenska är mycket bättre. Den enda gången jag föredrar engelska är när jag är sur på någon. Jag kommer på mycket kreativare skällsord och öknamn på engelska. You measly filthy wannabe rat, go stuff your nose up a drainpipe! Ja.

För det andra, skriver jag bättre svenska än engelska. Fast inte nuförtiden, när danskan fördärvar mitt språk. Danska är så bäst (jee!) men jag har en tendens att blanda svenska/danska just nu när jag lär det – hoppas det blir bättre senare.

( Inre dialog: )

– Som om!

– Det blir visst bättre, du kan väl inte förvänta dig att jag klarar att hålla dem skilt efter bara fyra månader!

– Tror du tid ska hjälpa? Optimist!

– Varför talar jag med mig själv? Sluta!

– Frågan är varför du skriver det på din blogg.

– Gör jag det? Äägh!

– Ha ha!

– Sluta! Lägg dig!

– Tråkmåns.

~ av christa89 på januari 10, 2009 - 2:21.

Kommentera

 
