Du har varit för länge i Finland när…

  • tystnad är rolig
  • enligt dig är det vanligt att äta lunch kl. 11
  • du är alltid i tid
  • 70 grader i bastun är svalt, men 25 grader ute är en pina
  • du använder strumpor och sandaler samtidigt
  • du är förvånad då bussen eller tåget är två minuter försenad
  • du sätter automatiskt handen i fickan då du hör en mobil ringa i närheten
  • du kommer i tid till bion för att se reklamerna
  • en skiva tomat på ett sallatsblad kan kallas för sallad

~ av christa89 på februari 7, 2009 - 13:33.

2 svar to “Du har varit för länge i Finland när…”

  1. Haha😛

    Först trodde jag att du kommit på det själv, sedan såg jag den med bion. Din lilla tjuv😛

  2. Nej nej, var inte meningen att låtsas att jag hade kommit på den själv. Det var på någon papper jag hade klippt ut, men kommer inte ihåg varifrån jag tog den.

Kommentera

 
