Hemma hos Martina – Martina Haag

Till skillnad från den andra kändissjälvbiografin jag läste nyligen, Magdalena Graafs, var den här bra. Visst, den andra handlade om viktiga ting som kvinnomisshandel och frustrerande byråkrati, och jag menar inget illa mot det – men den här boken var helt enkelt bättre skriven. Om man är en bimbo – vilket bägge författare var – ska man inte försöka gömma det. Hallå, även om ni är smått dumma så får ni inte antaga att era läsare är det.

Sensmoralen är: Lite självhumor räcker långt. Också när det gäller att rädda en bok.

~ av christa89 på februari 20, 2009 - 14:51.

3 svar to “Hemma hos Martina – Martina Haag”

  1. Martina😀 Min bästis! Bokmässans coolaste författare i höstas, och troligen den ända som var verkligt down-to-earth.

    Och kul att du sa att Martinas var bättre skriven än Magdalenas xD Jag tror aldrig jag sett en bok som är så grammatiskt fel som Martinas, men det är ju just det som är bra med den. Självhumor, som sagt, och att en medelåldersmamma skriver en bok, bara sådär. Det är så det ska vara!

    Jag är fortfarande sur på dig för dissandet av Magdalena, men när du säger något så roligt som att du inte menar något illa mot kvinnomisshandel och frustrerande byråkrati förlåter jag dig😛 (även om jag självklart förstår att du menade att du inte har något emot de två som teman, inte i sig… men det är roligare att missförstå med flit😛 ).

  2. Vaddå att jag ”inte har något emot dem som tema” – det är ju själva kvinnomisshandel och frustrerande byråkrati jag hejar!😛

  3. Aha, så du rötar för en värld av dum byråkrati där kvinnorna lever i ensamhet och förtryck? Okej, det kan jag gå med på😀

Kommentera

 
