Imorgon är jag död.

Varje tisdag tar jag två-åringen till en lekgrupp, där 10-15 olika barn från tre olika ”hemmadagisar” samlas. Vi kommer kanske halv tio, leker ett par timmar, äter lunch och så åker vi var till sig.

De olika dagvårdarna turas åt för att hålla lekgruppen, och imorgon är det min tur. Vi har bara en gång om året för att jag har bara ett barn, medan de andra har flera stycken.

Alltså: GÄÄÄHH! Här kommer plötsligt 15 barn, vi är inte leksaksutrustad för den mängden,jag har försökt barnsäkra nedrevåningen men har säkert översett mycket, Artica brukar hjälpa mig med Benjamin men hon är på arbete på tisdagar, och alla kommer att fråga mig en massa krångliga frågor samtidigt, som jag måste svara på med min bedrövliga danska. Jag dör.

~ av christa89 på mars 2, 2009 - 18:09.

Ett svar to “Imorgon är jag död.”

  1. […] det första var “legestuen” hos oss, och huset bröt ut i kaos. Barnen kom i flockar, rusade in med desperat skrikande dagvårdare […]

Kommentera

 
