Eragon – Christopher Paolini

Det är sällan jag lyssnar på ljudböcker, och jag har aldrig testat på danska. Men, det var bokrea och bland annat billiga ljudböcker, så jag köpte den här och en till. Nu är jag helt förälskad i ljudböcker! Synd bara att de är så dyra vanligtvis. Det här är dessutom ett utmärkt sätt att lära sig/förbättra sina kunskaper i ett språk.

Boken själv? Nja. Eragon är inte min favorita fantasibok, men den är heller inte dålig. Lite för aktion-aktig ibland, som en av mina vänner uttryckte det ”man märker den är skriven av en man”. Å andra sidan så är jag den som lugnt kan sitta och filosofera, det är likgiltig för mig om boken har en handling eller inte, än mindre en dramatisk aktion-fylld en, bara den har ett gott språk och intressanta tankeställningar.

Skulle jag lyssna på bok två (fast den är väl inte utkommen i ljudboksform än)? Absolut. Skulle jag köpa den om den inte var på rea? Absolut inte, jag är ju snål!

~ av christa89 på mars 15, 2009 - 20:17.

Ett svar to “Eragon – Christopher Paolini”

  1. […] Bogtyven – Markus Zusak Min andra ljudbok som jag köpte samtidigt med Eragon. […]

Kommentera

 
