Alltså, alltså

Nu borde jag skämmas! Jag påstår mig skriva vartannat inlägg på engelska och vartannat på svenska, men engelskan dominerar helt klart! Måste komma på mera att skriva på svenska. Jag tror faktiskt att engelska är mitt starkaste språk just nu, för danskan har korrumperat min svenska, plus det att jag jobbar på engelska.

Hoppet är ändå inte ute, försvinn inte! Jag har en berättelse på danska som kommer att dyka upp här inom en vecka, förhoppningsvis. Danska räknar jag som svenska, det vill säga att det är ”icke-engelska” plus att svenskspråkiga förstår det, så det räknas.

Hmm ja, men nog om detta, min lunchpaus är snart slut så det är tillbaka till slitet! Tio veckor kvar av jobbet, har jag räknat ut. Det är faktiskt inte så illa, barnen är söta och jämförelsevis lugna och lätthanterliga, men att städa andras hus hör knappast till mitt drömjobb.

~ av christa89 på mars 23, 2009 - 12:47.

Kommentera

 
