Vejen til Jerusalem – Jan Guillou

Jag måste medge att jag var ytterst skeptisk mot den här boken. ”Hui, en riddarhistoria i Guillou stil!” Trots allt så landade boken hos mig, och jag kunde inte bara låta en bok ligga, utan den måste läsas.

Arn, huvudpersonen, är så lätt att tycka om, med hans blå-ögda blundrar. En tid så olik vår egen blir förståeliggjort, och det hela på ett otvunget, löpande sätt. Förlåt Guillou, och hatten av. Jag vill läsa mera!

~ av christa89 på maj 2, 2009 - 18:52.

3 svar to “Vejen til Jerusalem – Jan Guillou”

  1. Se filmen också😉

  2. Jag har inte sett filmen, nej – men har du läst boken?

    Så det så.

  3. Det var inte en fråga. Det var en uppmaning.

Kommentera

 
