Nasses lilla tapperhetsbok

Man skulle tro att jag hade fått nog av Nalle Puh vid det här laget. (Jag har.) Så varför läser jag en Puh bok?

Någon på BookCrossing skickade mig ett paket, och förutom de böcker jag hade bett honom/henne skicka så slank den här lilla minibok med. Snällt, ja, men jag är inte mycket av en Puh-fan.

En bok är en bok, så jag läste den ändå. Jag blev inte omvänt. En massa Puh-citater (eller, för att vara noga, så var de mest Nasse-citater): cliché-aktiga, flummiga, utan innehåll. Ett var dock bra, men jag minns inte vad det var och boken är i ett förseglat kuvert färdig att skickas iväg till nästa läsare, som jag misstänker kommer att uppskatta den mer än jag gjorde.

Begone, ye wretched ”Whiny the Poop!”

~ av christa89 på maj 12, 2009 - 21:31.

Kommentera

 
