Språkligt förfall

Min svenska är tydligen lite speciell. Tydligen får den folk att dra på munnen. Just nog med danska inbakat i kakan att den får folk att nysa.

Och egentligen är danska ett underligt språk, med alla dess halvsväljda ord. Så varför gillar jag den så mycket?

~ av christa89 på juni 10, 2009 - 22:58.

2 svar to “Språkligt förfall”

  1. Är det finländare eller svenskar som drar på munnen? För svenskar skulle nog göra det oberoende av danskan😛 (Finlandssvenska… haha xD

  2. Olika, men de har bott så länge i Vasa att t.o.m. den värsta finlandssvenskan (läs: vasadialekt) inte förvånar dem.

    Idag måste jag sätta mig ner, läsa en text högt, läsa den tyst, läsa den högt igen, och först DÅ försvann konstigheterna. Svenskan kommer nog att flyta just till tiden då jag måste prata danska igen… gääh!

Kommentera

 
