Deutchland!

Äntligen har jag varit till Tyskland! Jag har nästan inget bevis, tyvärr. Jag tänkte ta en bild av gränsen, men båda gånger så märkte jag inte ens att vi körde förbi gränsen – äsch. Det tog fyra timmar att köra hem till Danmark, men hela åtta timmar på väg till Tyskland, p.g.a. kö i 16 km vid Hamburg. Gääh! Dessutom var vi tre vuxna och fyra barn plus fyra dagars-baggage i en sju-persons bil. Trångt trångt trångt.

IMG_0108

Efter fyra dagar kunde jag *nästan* förstå tyskan, och så måste vi resa tillbaka, buu. Fast det var lite huvudvärk att försöka förstå tyska samtidigt som man måste komma ihåg vem man skulle prata engelska till och vem danska, och en kvinna var finlandssvensk så jag måste gräva fram min svenska. Lyckades sådär halvt.

IMG_1280

Mig med från vänster till höger: Stephanie, Natasha och Gabriella.

~ av christa89 på juni 14, 2009 - 21:35.

Kommentera

 
