Hur man INTE ska förklara sig

En man stannar mig och försöker sälja mobilabonnemang:

”Hej, vilket mobilabonnemang har du?”

”Örhm, inget för tillfället.”

”Du har ingen mobil?”

”Eller, det vill säga, jag har bara en finsk.”

”Aha, bor du i Sverige?”

”Näe, inte direkt.”

”Bor du i Finland?”

”Inte det heller.”

”Puhekse suomee?”

”Ja, men jag talar bättre svenska.”

”Jaha. Men var bor du då?”

”Det vet jag inte helt…”

”Du vet inte? Du vet väl om att du är *i* Sverige, va? Det här är Sverige, och du är i Sverige.”

”Ja-a, förstås vet jag det!”

”Men var bor du då?”

”Ingenstans! Eller, det vill säga, jag bor i Sverige just *nu*, men det är bara i några veckor. Och sedan vet jag inte.”

”Jaha, jaha. Nå, vi är alla olika. Ha en bra dag.”

”Hejdå.”

~ av christa89 på juni 17, 2009 - 14:47.

Kommentera

 
