FIIISK!

Just när jag trodde jag hade lärt mig att stå ut med fisk, serverades fiskbullar – jag visste så snart jag lyfte på locket att jag skulle få problem. Lukten fyllde rummet, min mage vände sig, och jag plötsligt stod jag i högstadiets matsal igen. FIIISK, brukade Frida säga, retande. Ät nu din FIIISK! När fisk serverades blev jag plötsligt vegetarian.

Nuförtiden brukar fisken glida ner utan vidare problem, bara jag tänker på annat, även om jag inte direkt kan säga jag tycker om smaken. Det som fortfarande känns svårt är fisksoppa, musslor, räkor och fisksmakande sås. Tydligen hörfiskbullar till ovannämnda lista. Situationen var heller inte någon jag kunde undvika. Så jag gjorde vad jag kunde. Jag tog MÅNGA ärter, MYCKET morotssallad, och en STOR potatis. Jag tog lite fiskbullar men ändå inte iögonfallande lite, hoppades jag. Jag försökte lämna tillräckligt många fiskbullar tillräckligt länge att hon inte skulle bjuda på mer, jag åt långsamt, jag svalde fiskbullarna utan att andas och nästan utan att tugga och jag åt lite morot efter varje tugga för att få smaken att gå bort. Jag bredde ut maten på tallriken för att få det att se ut som om jag hade mera kvar än jag hade.

Oj vad jag önskar jag var allergisk.

~ av christa89 på augusti 26, 2009 - 15:25.

Kommentera

 
